آدم نخستین

از همان بدو خلقت که غار نشینان اشکال بر در و دیوار می تراشیدند ،ضرورت وجود آدم نخستینـــــی به نام معلم ابتدایی احساس گردید.

آدم نخستین

از همان بدو خلقت که غار نشینان اشکال بر در و دیوار می تراشیدند ،ضرورت وجود آدم نخستینـــــی به نام معلم ابتدایی احساس گردید.

گواهی نوع دوم

باز ظاهرا عده ای از بروبچ ذینفع درآمدن و می خوان با اهدای گواهی نوع دوم یه رتبه، شان معلمین رو بالا ببرن و چندرغازی به حقوقا اضاف نمایند.حالا یکی نیست بپرسه که آخه اگه شما نیتتون خیره چرا برای گواهی های اخذ شده تاریخ مشخص کردین؟چرا موانعی مثل تالیف و ترجمه توش گنجاندین؟مگه شما تو آموزش و پرورش خدمت نمی کنید و نمی دونید که از همین فردا بازار تقلب و کپی برداری و احتمالا خرید و فروش مقالات ورساله ها دوباره داغ خواهد شد!آیا شما به نادرست بودن وشیوه های دریافت و وجود تبعیض در کسب گواهینامه های ضمن خدمت آگاهی ندارین؟مگه شما شرایط یکسانی از لحاظ حضور در کلاس برای همه فراهم نموده اید یا قشر خاص مثل مدیرا و عوامل اداره از رانت بخصوصی برخوردار بوده اند؟آخه چرا اصلا این گواهینامه ها باید از لحاظ تخصص و عمومی با هم فرق داشته باشند؟تکلیف عدم اطلاع رسانی یا ناکارآمدیهای مقاطع بخصوص ابتدایی جماعت ومدیران سهل انگاردراطلاع رسانی به موقع در باره برگزاری و تشکیل  کلاسهای ضمن خدمت چه می شود؟ اصلا مگرمعلمین در خصوص شرکت در کلاسها از نوع تخصصی یا عمومی دخیل بوده اند که حال بایدسقف مشخص ازهرکدام را در اختیار داشته باشند؟تکلیف امتحان های غیرحضوری ضمن خدمت که اکثرا در زمان برگزاری مورد دار بود چه می شود؟ آیا تمامی معلمینی  که موفق به دریافت مدارک دانشگاهی بالاتر شده اند واقعا در شرایط یکسانی از نظر تدریس بوده اند(مامور به تحصیل یا فرار از تدریس) وهزاران سئوال بی جواب دیگر که متاسفانه مانند همیشه کسی پاسخگو نیست و نخواهد بود!!

 نتیجه اهدای اینچنین مزایایی از همین حالا مشخص خواهد بود:عده ای محدود از معلمین به اینچنین مزایایی دست پیدا خواهند کرد.باز هم عده ای بخصوص از عوامل اداری و مدیران در صدر برخورداری از مزایا خواهند بود.تعداد افرادی که به بنا به دلایلی در کلاسها حضور نداشته اند و به صورت صوری موفق به اخذ مدرک شده اند در این مورد هم ذینفع خواهند بود.این طرح هم مانند سایر طرحها مثل ارتقا معلم محکوم به شکست است اما طبق یک سری قوانین نانوشته هر که درهمین مرحله موفق شد بازهم از دیگران پیش خواهد بود.

دست آخراینکه اگه قرار باشه کمکی به معلمها شود بخصوص از نوع ابتدائیش خوبه این قید و بندها رابردارید و با توجه به حقوق ها و مزایای سایر سازمانها ارفاقی در باره ی این قشر محروم و مستحق به عمل آید هر چند که آینده ی این طرح نشان خواهد داد که باز هم از ما بهتران ،بهتر خواهند ماند!

عریضه

سلام علیکم

به استحضار سکانداران بالای کشتی آموزش و پرورش می رساند که ما خدمه و ملوانان این کشتی که از کله ی صبح تا دیروقت زغال به میان این کوره ی دانش می ریزیم تا بلکه چرخ این کشتی از حرکت بازنماند به عنوان پایین ترین قشرزحمتکش این مجموعه خواهش داریم که تعطیلی پنج شنبه ها رااز ما نگیرید.شاید طبقات بالاتر این کشتی چون مقطعه متوسطه و غیره یک جورایی بتوانند با عدم تعطیلی پنج شنبه ها کنار بیایند چرا که ساعات کمتری به خدمت مشغولند و می توانند برای نفس تازه کردن بروی عرشه سرکی بکشند اما در طبقه ی تحتانی این کشتی که خیل آدم های نخستین از جنس ابتدایی مشغول بکارند تعطیلی پنج شنبه ها تنها مجال دم و بازدم است.ضمنا برای مقطع ابتدایی که هرگز فرصت حضور بروی عرشه را پیدا نمی کند اصلا فرق نمی کند که کشتیبان باقی باشد یا فانی!لذا چون مجال حضور شما عالی مقامان در طبقه ی کارگران نبوده و نخواهد بود تا از نزدیک شاهد مصایب دوره ی ابتدایی باشید بنابراین این عریضه را از طرف این جمعیت در بطری نهاده و در اقیانوس رها می سازیم به این امید که روزی به دست یک کارگشا بیافتد و از سر ترحم گوشه چشمی به تداوم تعطیلی پنج شنبه ها در مقطع ابتدایی بیاندازد.  

 

علافی

نیمی ازاداره در نمازبه درگاه خدا مشغولند ونیمی دیگردرجلسه ی بنده خدا،رئیس اداره، تشریف دارند.کلی از بندگان مظلوم خدا هم  علاف گرفتن یک امضا و حسرت به دل راه افتادن اموراتشان.

عجیب آنکه این چرخ پرکاستی همیشه برهمین منوال می گردد اماحقوق این نبودنها ی همیشگی بی کم و کاست پرداخت می شود. 

کاش خدا خودش رضایت دهدتابندگان ولش کنند شاید که کارملت راه افتد!