آدم نخستین

از همان بدو خلقت که غار نشینان اشکال بر در و دیوار می تراشیدند ،ضرورت وجود آدم نخستینـــــی به نام معلم ابتدایی احساس گردید.

آدم نخستین

از همان بدو خلقت که غار نشینان اشکال بر در و دیوار می تراشیدند ،ضرورت وجود آدم نخستینـــــی به نام معلم ابتدایی احساس گردید.

مدبریت مدیران

اگر حسب اتفاق معاون یک مدیرشدید به یاد داشته باشید با توجه به اینکه اکثر مدیران از بهره هوشی پایین یا منفعلی برخوردارند و به جز توانائی خاصشان در پاچه خوری و تملق عملا کارایی ندارند و ازدیگر خصوصیات آنان تاثیر پذیری محض شان است پس لطف کرده آنچنان رفتار نمایید که تا حد امکان خلق و خوی انسانی در این دسته ازموجودات برانگیخته و فعال شود.

بیاد داشته باشید که اکثر مدیران آموزش و پرورش چون ازدماغ فیل افتاده اند نمی توانند نصیحت پذیر باشند ولی می توان آنها را با رفتار مودبانه توام با تحکم یا حتی آوردن تمثیل هایی ازعملکردهای موفق تحت تاثیر قرار داد وصاحب جنبه نمود.

معرفی کتابهای کم قطر متناسب با سطح فکر مدیران یا نوشتن جملاتی که آنها را به تفکر منطقی وا دارد و نصب در میدان دید آنها می تواند کمک بزرگی برای آنان به حساب آید.قرار دادن گل وگیاه در فضای کاری مدیران و اطلاع رسانی در خصوص شرایط نگهداری از آنها باعث تلطیف روحیه ی این افراد می گردد.نوشتن جملات غیر کلیشه ای وغیر متد اول در سایزهای کوچک و قابل تحمل نقل شده از افراد مطرح دنیا یا ارسال این چنین جملاتی درقالب پیامک به صورت مرتب به مدیران می تواند تاثیرگذارباشد.

تعریف حکایت مدیران موفق دنیا به صورت خصوصی می تواند احساس خوبی به بار آورد.آشنایی با شبکه های اجتماعی ارتباط با دیگران هم می تواند بسیار برای مدیران شگفت آور و مشغول کننده باشد و به خاطر داشته باشید که اکثر مدیران صرفا به خاطر ناتوانی و نداشتن مهارت و دانش لازم ،قادر به ورود به شبکه های اجتماعی نمی باشند وگرنه اگر کسی به آنان خط و مشی درست را ارائه دهد می توانند در این زمینه رشد چشمگیری نمایند چرا که وقت و امکانات کافی دراختیارشان می باشد.

وقتی فضا را مهیا یافتید با نمایش فیلم های مطرح دنیا و انجام وظیفه در خصوص نقد و تفسیر فیلم ،حال و هوای مدیر مربوطه را عوض نمایید ولی بیادداشته باشید که مقاومت سنتی و اصولا عدم درک مفهوم فیلم می تواند تقویت کننده ی مقاومت آنان باشد.

تعریف کردن سرنوشت خانواده های سرشناس شهرو شرح عملکرد موفقیت آمیزشان باعث هم ذات پنداری آنان شده به نحویکه باعث تفکروواقع گرایی آنان خواهد شد.

سعی نمایید الگویی برای نشاط آنان شوید و با ایجاد وابستگی ذهنی ،عقاید و باورهای درست اجتماعی را به او منتقل کنید.

شاید برای خیلی ها اینچنین به نظر آید که بر طبق نوشته های فوق ،مدیران آموزش و پرورش به نوعی دچار عقب ماندگی ذهنی و افکار می باشند که باید با عرض تاسف ابراز داشت که به واقع اینچنین نیز می باشد.اگر مواردی به غیر این مشاهده فرمودید شک نکنید که مدیر مربوطه تجربه پذیری موفق داشته یا حاصل رشد و نمو در یک خانواده ی درست و حسابی و با اصالت می باشد که خیلی بعید به نظر می رسد.

باری وضعیت اسف برانگیز مدیرتهای فعلی و نوع عملکردشان به غیر از این به ذهن متبادر نمی سازد و بدتر از همه اینکه مدیران جوانی هم که سرکار می آیند به اشتباه دنبال رو مدیران اسقاطی قبلی  می شوند که آفتی برای سیستم می شوند وبه نوعی فاصله ی تا مرز واقع را غیر قابل دسترسی تر می نمایند.

در نهایت امیدواریم روزی برسد که مدیران جوان و خلاق جای مدیران فعلی رابگیرند تا شاید بتوان هر چه زودتر در جهت اصلاح روشهای نادرست گذشته گام برداریم.