آدم نخستین

از همان بدو خلقت که غار نشینان اشکال بر در و دیوار می تراشیدند ،ضرورت وجود آدم نخستینـــــی به نام معلم ابتدایی احساس گردید.

آدم نخستین

از همان بدو خلقت که غار نشینان اشکال بر در و دیوار می تراشیدند ،ضرورت وجود آدم نخستینـــــی به نام معلم ابتدایی احساس گردید.

اسکان نابسامان فرهنگیان

خیلی جالبه،وقتی به سازمانها و ادارات دیگه یه نظرمی اندازی وازامکانات واعتباراتی که به کارمنداشون اختصاص میدن سر در می آوری سرت سوت می کشه و حتی باورت نمی شه اما حالا بیا سر وقت وزارت آموزش و پرورش.مثلا همین ایام عیدی دوست داری با خانواده عازم تهران بزرگ بشی.ابتدا به سایت اسکان مراجعه می کنی یا باز نمی شه،یا باز می شه تو مرحله ی پذیرش هنگ می کنه و اگربه فرض محال ممکن وارد هم شدی باز یه جایی کار لنگش وجود داره که در نهایت نتیجه اش این می شه که هیچ و پوچ وقت گرانبهات را الکی ساعتها یا روزها تلف کردی هیچی به هیچی تازه بدهکار هم می شی که دیر اقدام کردی همه جا پر شده!!

حکایت خانه های رفاهی معلم که همیشه بی ریخته،رزرو اینترنتی ندارند،باید قبل از هشت صبح اونجا باشی تا اگر جا داشته باشه که هیچ وقت هم نداره یه فکری برات بکنند.حالا تصور کن یک معلم کرمانی چه جوری صبح روزواقعه قبل ساعت 8 صبح تو تهران باشه تا بتونه جا گیرش بیاد.خنده که چه عرض کنیم ،های های باید بر این وضع نابسامان گریست.چه تضمینی هستش که همکار فرهنگی تو یک کلانشهر مثل تهران بی جا نمونه!واقعا که عجب مدیریتی!

یک نگاه به نظراتی(نفرین ها،ناسزاها وسو نظرات) که در خصوص نابسامانی اوضاع نابهنجار اسکان پایتخت بیندازی گوشی دستت میاد که چه خبره تو این تهران بزرگ.اگرهم با ستادهای اسکان تهران تلفنی تماس بگیری چنانچه پارتی نداشته باشی اصلا تصور پیدا کردن محلی برای استراحت را ازسرت بیرون کن.

اینها در حالیه که فقط می خوان یک کلاس درس با حداقل امکانات دراختیارت بزارن یعنی می خوان خونه ی دوم خودت رو به خودت برای چند شب اقامت قرض بدن اما همون رو هم با اذیت بهت میدن یا اصلا نمی دن.شوخی نیستش ها ،تو تهران به این بزرگی اونم بغل گوش وزراتخانه کلاس به اندازه ی کافی نیست که دراختیار همکاران گذاشته بشود.باور می کنید!؟

تازه شنیدیم که امکان رزرو سوئیت یا کلاس درجه الف در ستاد اسکان هم وجود دارد.بابا زکی!درجه چهارش هم گیر نمیاد واگر واقعیت داره لطفا پستهای سازمانی افراد مقیم دراین امکان را فاش سازید تا شائبه ی تبعیض یا مقوله ی ازما بهتران منتفی بشه!

یادمونه توهمدان بعد کلی علافی واسه ی پیدا کردن اسکان که آخرش هم نصیبمان نشد وقتی توی حیاط مدرسه را دید می زدیم پر بود از ماشینهای شاسی بلند و خارجی که اول باید به این فرهنگیان پر بضاعت گوشزد کنیم که آقا تو که داری مدرسه می خوای چیکار بزار جا به ما فرهنگیان پیکان و پراید سوار برسه،تو که اوضاعت خوبه برو هتل یا مسافرخونه مگه ما همکاران به درد هم بخوریم وگرنه مسئولان اسکان که تو این خط ها نیستند که درد ما رو بفهمند.آره همکار محترم بزار جا به ما ها هم برسه و مطمئن باش با این گونه ایثار خدا دارائیت رو هم بیشتر می کنه و شاید همین کارت هم باعث بشه مسئولین عرق شرم بر پیشانیشون بنشینه و درست عمل نمایند.بماند که بعدها گندش در آمد که اون ماشینهای لوکس مال وابستگان فرهنگیان بوده که جا گیرشان آمده بود و خیلی از همکاران نیز به ناچار درچادر اقامت ورزیده بودند!

به هر حال ما فکر می کنیم که اگریک دلسوز تو آموزش و پرورش مخصوصا تهران بزرگ تشریف داشته باشه همین فردا بلند می شه از ستادهای اسکان یه سری می زنه و اگر نابسامانی یا نارضایتی مشاهده نمود بلافاصله با یک اشاره ی انگشت مسئول مربوطه را عزل می کنه و عوضش یک دلسوز می زاره جاش تا جلو این همه نا کارآمدی و سو مدیریتها گرفته بشه،آخه ازدولت تدبیر و امید انتظار میره هیچکی رو نا امید نکنه!

سخن آخراینکه همه اش نباید انتقاد کرد بعضی جا ها هم انصافا اسکان خوبی ارائه می دهند بعنوان مثال شهرهای دور افتاده که فاقد یا محروم از جاذبه های گردشگری مناسب هستند یا بعضی شهرها که فقط محل عبورگذری می باشند گاها اقدام به پذیرش بی دردسر می کنند اما مپندار این اتفاق در شهرهای بزرگ و توریستی بیافتد!

آیا فریاد رسی هست

پاسخ خیلی ساده است،وضعیت ارائه اسکان به فرهنگیان مشخصا در تهران،شیراز یا اصفهان و مشهد  را مد نظر داشته باشید.

نظرات 2 + ارسال نظر
نوشته های پراکنده شنبه 23 فروردین‌ماه سال 1393 ساعت 10:14 http://thunderb.blogfa.com/

سلام دوست عزیز
خوبی؟
بازم به آموزش و پرورش
ما که کشاورزی هستیم هیچ امکاناتی واسمون قائل نیستن
من از کارت بازنشستگی مادرم که آموزش پرورشی استفاده می کنم. یه بار رفتم همدان و کلی دردسر کشیدم. اما خانه معلم شیراز حرف نداشت
شاد باشی همیشه

فروش پنل اس ام اس یکشنبه 14 اردیبهشت‌ماه سال 1393 ساعت 20:44 http://www.zqz.ir/793287

بنام خدا با سلام خدمت شما مدیر گرامی شما می توانید فقط با پرداخت ده هزار تومان صاحب یک پنل پیامک همراه با خط اختصاصی ارسال و دریافت شوید. با این خط می توانید پل ارتباطی جدیدی برای کاربران خود فعال نمائید.لازم به ذکر است پیامک های نرفته به شما برگشت داده می شود.همچنین می توانید خط مورد علاقه خود را دریافت کنیدجهت دیدن دمو و ثبت نام به آدرس زیر مراجعه فرمائید http://www.zqz.ir/793287 با تشکر میدا

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد